Plan General



PLAN DE ACCIÓN TURISMO 2010-2013 GALICIA


El objeto del documento es establecer las líneas básicas de actuación en materia de turismo del gobierno gallego en el medio plazo. Este plan recoge las actuaciones necesarias para llevar a cabo una gestión integral de los agentes turísticos, y servir como herramienta de trabajo para este sector.En éste se recogen los siguientes objetivos prioritarios:
1.   Aumentar el peso del turismo en el PIB
2.   Mejorar el salario medio del sector
3.   Aumentar la estancia media y el gasto medio de los turistas que visitan Galicia[1]

Durante la elaboración del plan se plantearon un conjunto de objetivos que permitieran la generación  de estrategias y acciones para llevar a cabo posteriormente.

Ordenación
        Estrategias: Planificación, Coordinación, Mejora de infraestructuras, Información

Desarrollo sectorial
        Estrategias: Formación, Asociacionismo, Accesibilidad, Incentivos

Marketing
        Estrategias: Promoción, Paquetización, Comercialización, Competitividad

Productos
        Estrategias: Promoción, Paquetización[2]

Para que esto sea posible es fundamental la colaboración entre la administración pública y los agentes privados.

REALIZACIÓN DEL PLAN

Se divide en cinco fases
1.-Audiencias: En esta fase del proceso participaron 92 representantes del sector agrupados según una serie de criterios temáticos. El método de trabajo consistía en exponer a los participantes brevemente datos sobre el turismo de Galicia y a continuación se solicitaba una opinión breve sobre los temas vistos.

2.-Dinámicas de grupo: En esta fase se trató de generar debate e intercambio de visiones, para ello se realizaron grupos entre los distintos asistentes.

3.-Entrevistas: Se realizaron distintas entrevistas a los distintos responsables del sector de diferentes ámbitos con capacidad de decisión e iniciativa. Así se escogieron, a la Secretaria general de turismo, la Subdirectora General de Ordenación de Turismo, Gerente de Turgalicia, Alcaldesa de Sangenjo, decana de la facultad de ciencias empresariales y Turismo de la Universidad de Vigo, etc


4.-Redacción del Plan: Tras la recopilación de datos en las fases anteriores se pasó a la redacción del plan, a la realización de un análisis DAFO, así como un PEST. Este análisis se amplió con el análisis de distintos escenarios. La redacción del plan se puede considerar un tanto informal, esto es porque se intentó ser lo más fiel posible a las aportaciones realizadas por los participantes.

Los escenarios planteados fueron los siguientes:
-Un escenario de estancamiento (situación negativa)
-Un aumento ralentizado (proyección desfavorable)
-Un crecimiento tendencial (expansión moderada)
-Una aceleración controlada (incremento progresivo)
-Progresión muy rápida (situación muy expansiva)

5.-Presentación del plan: Fue presentado durante unas jornadas que tuvieron lugar en el mes de septiembre del 2009, momento en el cual se abrió el plazo para la presentación de alegaciones. A continuación tras un análisis de la influencia del documento revisado, se desarrollaron 80 líneas de actuación que formarían un documento para ser presentado al sector, tras el cual se abrió un nuevo periodo de alegaciones de los profesionales del sector. A partir de este documento se recogen una línea de 56 actuaciones.


PLAN DE ACCIÓN DE TURISMO DE GALICIA- LINEAS DE ACTUACIÓN

ACTUACIÓN 1-REDACCIÓN DUN  PLAN ESTRATÉXICO DO TURISMO DE GALICIA
ACTUACIÓN 2 -MATRIZ DESTINO/PRODUTOS- XEODESTINOS.  ZONIFICACIÓN TURÍSTICA EN BASE A COMPARTIR PRODUTO/SINGULARIDADES TURÍSTICAS
ACTUACIÓN 3  -XERARQUIZACIÓN  PLANS DE EXCELENCIA, DINAMIZACIÓN  E COMPETITIVIDADE
ACTUACIÓN 4-MODELIZACIÓN DAS INFRAESTRUTURAS E IMPULSO A RENOVACIÓN E SUSTITUCIÓN DE EQUIPAMENTOS ENVELLECIDOS
ACTUACIÓN 5 - PROTOCOLOS DE PARTICIPACIÓN E COOPERACIÓN ENTRE OS AXENTES DO SISTEMA E FOMENTO DE ACTIVIDADES DE INTEGRACIÓN  E IDENTIFICACIÓN DE RESPONSABILIDADES DE INTERVENCIÓN
ACTUACIÓN 6- MODIFICACIÓN E APROBACIÓN LEI DE TURISMO
ACTUACIÓN 7-CAMPAÑAS DE SENSIBILIZACIÓN DA POBOACIÓN
ACTUACIÓN 8- REGULACIÓN  E APOIO  Á MELLORA DA SINALIZACIÓN TURÍSTICA
ACTUACIÓN 9- OPTIMIZACIÓN DA ESTRUTURA DO TRANSPORTE AÉREO
ACTUACIÓN 10-RECUPERACIÓN DE SENDAS, CAMIÑOS E PARAXES TURÍSTICAS
ACTUACIÓN 11-PROGRAMA DE ORIENTACIÓN E ESTÍMULO PARA RECUPERACIÓN DE AUGAS RESIDUAIS, AFORRO DE ENERXÍA E MELLORA NOS PROCESOS DE RECICLAXE DE LIXOS
ACTUACIÓN 12-POTENCIACIÓN DO INSTITUTO  DE ESTUDOS TURÍSTICOS DE GALICIA COMO ORGANISMO DE ESTUDO E ANÁLISE ESTRUTURAL E CONXUNTURAL DO TURISMO EN GALICIA
ACTUACIÓN 13-POSTA EN FUNCIONAMENTO DUNHA REDE DE DIFUSIÓN E COMUNICACIÓN DAS ACTIVIDADES TURÍSTICAS
ACTUACIÓN 14- MAIOR PROXECCIÓN PARA O CSHG E DESENVOLVEMENTO DO MESMO COMO CENTRO DE FORMACIÓN DE FORMADORES PARA A MELLORA DA PROFESIONALIZACIÓN TURÍSTICA DE GALICIA
ACTUACIÓN 15-CONVOCATORIA DE CURSOS DE OPTIMIZACIÓN DE PROCESOS DE XESTIÓN E DIRECCION EMPRESARIAL
ACTUACIÓN 16-COLABORACIÓN  COS CENTROS EDUCATIVOS QUE FOMENTEN A MELLORA DA FORMACIÓN EN IDIOMAS
ACTUACIÓN 17-APOIO ÁS ASOCIACIÓNS EMPRESARIAIS E SECTORIAIS  PARA AMPLIAR AS PRESTACIÓNS AOS ASOCIADOS
ACTUACIÓN 18-ESTÍMULO POLÍTICO E ECONÓMICO ÁS FIGURAS DE INTEGRACIÓN QUE FOMENTEN MEDIDAS E ACCIÓNS DE UNIFICACIÓN DE POLÍTICAS TERRITORIAIS E DE OFERTA
ACTUACIÓN 19-PROGRAMA DE INFORMACIÓN E MENTALIZACIÓN SOBRE OS BENEFICIOS, E NECESIDADE DE AMPLIAR A ASOCIACIÓN SECTORIAL EN TODOS OS ÁMBITOS E DIMENSIÓNS
ACTUACIÓN 20-FORTALECEMENTO DO CONSELLO DO TURISMO DE GALICIA
ACTUACIÓN 21-DESENVOLVEMENTO DE ACCIÓNS CONCERTADAS,  QUE FOMENTEN MEDIDAS NO SEO DO SECTOR PRIVADO E, CONXUNTAMENTE, SECTOR PÚBLICO E PRIVADO
ACTUACIÓN 22-PROPOSTAS E APOIO AO TURISMO  ACCESIBLE NOS DESTINOS TURÍSTICOS. ELIMINACIÓN DE BARREIRAS E IMPULSO Á ACCESIBILIDADE NOS RECURSOS E MONUMENTOS TURÍSTICOS
ACTUACIÓN 23-CONVOCATORIA DUN PREMIO QUE PROPOÑA SOLUCIÓNS PARA A MELLORA DA ACCESIBILIDADE EN TURISMO
ACTUACIÓN 24-AXUDAS PARA A RECUPERACIÓN DE RECURSOS TRADICIONAISE ACTIVIDADES ALTERNATIVAS ÁS TRADICIONAIS
ACTUACIÓN 25- POSTA EN VALOR DE RECURSOS ORIENTADOS A DESESTACIONALIZAR A DEMANDA.INCENTIVOS A EMPRESAS QUE PRESENTEN IDEAS E PROGRAMAS INNOVADORES
ACTUACIÓN 26-CONCESIÓN DE BOLSAS PARA CURSOS DE FORMACIÓN EN DESENVOLVEMENTO DE RECURSOS XENUÍNOS DE GALICIA
ACTUACIÓN 27- DESENVOLVEMENTO DE PRODUTOS DE NÁUTICA INNOVADORES E ESTRATÉXICOS
ACTUACIÓN 28- POSTA EN VALOR DE CENTROS DE INTERPRETACIÓN
ACTUACIÓN 29-CREACIÓN DE PRODUTOS TURÍSTICOS MINORITARIOS E SELECTIVOS
ACTUACIÓN 30-CONVOCATORIA DUN CONCURSO DE IDEAS SOBRE NOVOS PRODUTOS
ACTUACIÓN 31-DESEÑO E DESENVOLVEMENTO TRANSVERSAL DE PRODUTOS DE NATUREZA, CULTURAIS E DOBRES PRODUTOS, INTEGRANDO TERMALISMO E OUTRAS ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS
ACTUACIÓN 32-IMPULSO  Á RENOVACION E INNOVACIÓN EN PRODUTOS TRADICIONAIS E/OU ENVELLECIDOS
ACTUACIÓN 33-APOIO ÁS EMPRESAS QUE APLIQUEN TECNOLOXÍAS PARA O DESENVOLVEMENTO DE PRODUTOS
ACTUACIÓN 34-CREACIÓN DUNHA UNIDADE  NA  SECRETARÍA XERAL, ESPECIALIZADA NO CONTROL E SEGUIMENTO DO PLAN DE ACCIÓN E DAS ACTUACIÓNS SOBRE OS PRODUTOS TURÍSTICOS
ACTUACIÓN 35-DESEÑO DUN PROCESO DE CONTROL DE CALIDADE DE PRODUTOS TURÍSTICOS E COMPETITIVIDADE
ACTUACIÓN 36-AMPLIACIÓN DOS SERVIZOS DE INSPECCIÓN E AVALIACIÓN DE EXCELENCIA
ACTUACIÓN 37- ESTÍMULO ÁS INICIATIVAS DE CERTIFICACIÓN E ACREDITACIÓN DE CALIDADE
ACTUACIÓN 38-DESENVOLVEMENTO DE INVESTIGACIÓNS DE CAMPO PARA ANÁLISE DO NIVEL DE SATISFACCIÓN
ACTUACIÓN 39-INTEGRACIÓN EN  PACKAGES DO XACOBEO - PRODUTOS TURÍSTICOS ALTERNATIVOS GALEGOS
ACTUACIÓN-40-INTEGRACIÓN DO CONXUNTO DE RECURSOS DUN DESTINO OU DUNHA BISBARRA NUN PRODUTO TURÍSTICO ÚNICO
ACTUACIÓN 41-INCORPORACIÓN DA GASTRONOMÍA GALEGA NO DESEÑO DE CALQUERA PRODUTO TURÍSTICO DE GALICIA
ACTUACIÓN 42-REORIENTACIÓN DAS ACCIÓNS DE PROMOCIÓN DE TURGALICIA
ACTUACIÓN 43-REALIZACIÓN DUN ESTUDO PROPOSTA SOBRE CONVENIENCIA E RECOMENDACIÓN DE ASISTENCIA A FEIRAS E REUNIÓNS
ACTUACIÓN 44-MELLORA DOS SISTEMAS ACTUAIS DE COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN DE GALICIA, DENDE O CONXUNTO DE ENTIDADES E EMPRESAS PRIVADAS
ACTUACIÓN 45-CONSOLIDACIÓN E ESTÍMULO DA MARCA GALICIA, ESPECIALMENTE NOS MERCADOS EMISORES INTERNACIONAIS
ACTUACIÓN 46-INTENSIFICACIÓN DA PROMOCIÓN QUE APOIE A DESESTACIONALIZACIÓN
ACTUACIÓN 47-CONSTRUCIÓN DE PAQUETES INTEGRADOS E POSTA EN VALOR NAS CANLES COMERCIAIS E ACORDO COAS INSTITUCIÓNS ENCARGADAS DOS DESTINOS TURÍSTICOS, PARA PRIORIZAR PAQUETES SEGUNDO ÉPOCAS DO ANO
ACTUACIÓN 48-DESENVOLVEMENTO E IMPULSO A NOVOS PAQUETES CAPACES DE INNOVAR E ATRAER DEMANDAS DIFERENTES CONSIDERACIÓN ESPECIAL Á XERACIÓN DE OFERTAS DE PAQUETES DE INTERIOR
ACTUACIÓN 49-POTENCIAR A FIGURA DE TURGALICIA COMO AXENTE DE APOIO Á COMERCIALIZACIÓN E CREACIÓN DUNHA WEB EN TURGALICIA QUE EXPOÑA OS PERFÍS E DETALLES DOS NOVOS PAQUETES
ACTUACIÓN 50-APOIO ÁS EMPRESAS DE INTERMEDIACIÓN QUE CANALICEN PAQUETES E RECURSOS DE INVERNO
ACTUACIÓN 51-MELLORAR A REDE ACTUAL DE COMERCIALIZACIÓN E FACILITAR A DISTRIBUCIÓN NO EXTERIOR
ACTUACIÓN 52- CESIÓN DE TECNOLOXÍAS E TRANSFERENCIA DE RECURSOS PARA MECANIZAR AS CANLES DE VENDA
ACTUACIÓN 53- APROBAR UN PLAN DE MERCADOTECNIA DE GALICIA
ACTUACIÓN  54-CONSECUCIÓN DE ACORDOS INTEGRAIS DE DISTRIBUCIÓN CONXUNTA
ACTUACIÓN 55-ESTUDO DE PRODUTOS DE PERFIL PARALELO COMERCIALIZADOS EN DESTINOS COMPETIDORES
ACTUACIÓN 56-AGREGACIÓN DE ELEMENTOS DE VALOR ENGADIDO QUE MELLOREN A COMPETITIVIDADE DO PRODUTO[3]

http://www.turgalicia.es/docs/mdaw/mdk3/~edisp/turga097852.pdf




[1] PLAN DE ACCIÓN TURISMO DE GALICIA 2010-2013
[2] PLAN DE ACCIÓN TURISMO DE GALICIA 2010-2013

[3] PLAN DE ACCIÓN DE TURISMO DE GALICIA 2010-2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario